دکتر عباس خاشعی سیوکی

این وبلاگ جهت ارائه موضوعات علمی برای استفاده دانشجویان رشته مهندسی آب -خاک و علوم مهندسی کشاورزی می باشد

دکتر عباس خاشعی سیوکی

این وبلاگ جهت ارائه موضوعات علمی برای استفاده دانشجویان رشته مهندسی آب -خاک و علوم مهندسی کشاورزی می باشد

برگزاری دروه آموزشی"روش های بکارگیری پدافندغیرعامل در تاسیسات آبی"

دوره آموزشی "روش های بکارگیری پدافندغیرعامل در تاسیسات آبی" در محل سالن کنفرانس شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان این شرکت برگزار گردید.  

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، در این دوره آموزشی که به همت کمیته های تحقیقات و پدافند غیرعامل برگزار شد ،دکتر عباس خاشعی سیوکی، مدرس دوره و عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند ،گفت: ایران به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک ، وجود ذخایر با ارزش معدنی و نفت و گاز، تسلط بر تنگه ی استراتژیک هرمز، مبانی ایدئولوژیکی و اعتقادی، استکبار ستیزی و استقلال طلبی همواره مورد توجه بوده و نیاز به اجرای پدافند غیرعامل در تمامی زمینه ها و از جمله تاسیسات آبی دارد.
خاشعی عنوان کرد: جایگاه تجهیزات آبی در حلقه استراتژیک واردن که از 5 زیرحلقه تشکیل شده است بسیار مهم و در حلقه شماره 2 همراه با پالایشگاه ها، نیروگاه های برق، مخازن سوخت و ...قرار دارد.
وی در ادامه به بیان تفاوت های موجود در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل پرداخت و اظهار داشت: پدافند غیرعامل عبارتست از مجموعه ای از اقدامات که بیشتر جنبه پیشگیری از بروز حادثه را داشته و موجب افزایش میزان بازدارندگی وکاهش آسیب پذیری می شود و به عنوان زیرمجموعه مدیریت بحران محسوب می شود.
وی تصریح کرد پدافند غیرعامل مدیریت جامع بحران در عرصه دفاع محسوب می گردد.
خاشعی به تعریف اصول پدافند غیرعامل پرداخت و آنها را مجموعه اقدامات بنیادی دانست که در صورت به کارگیری می توان به اهداف پدافند غیرعامل از قبیل تقلیل خسارات و صدمات، کاهش قابلیت سامانه شناسایی، هدف یابی و هدف گیری تسلیحات آفندی دشمن و تحمیل هزینه بیشتر به وی نایل گردید.
عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند مکان یابی، اعلام خبر، استتار، اختفا، پوشش، فریب، پراکندگی، تفرقه و جابجایی و مقاوم سازی استحکامات را از جمله اصول پدافند غیرعامل دانست و افزود: پروژه های پدافند غیرعامل معمولا در سه بخش کلی شامل طراحی مفهومی، طراحی پایه و طراحی تفضیلی خلاصه می شوند.
وی در پایان ضمن بحث در خصوص پروژه های پدافند غیرعامل ، به معرفی تهدیدات تاسیسات آبی در جنگ های نوین پرداخت.